בעקבות המאבק באנטישמיות: מועדון הכדורגל צ’לסי זכה באות “המלך דוד”

November 25, 2021

לארון הגביעים של מועדון הכדורגל של צ’לסי נוסף אתמול (שלישי) אות ייחודי שהוצב כבר הלילה בגאווה בין הגביעים על הישגי הקבוצה על כר הדשא.

היוזמה ארוכת הטווח מהווה חלק מעבודה מתמשכת של המועדון, באמצעות קמפיין Building Bridges של קרן צ’לסי.
יו”ר איגוד הארגונים היהודיות באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, מציין: “ספורט מוציא את הטוב ביותר מאנשים, אך למרבה הצער הוא יכול גם להוציא את הגרוע ביותר. כמה מהדוגמאות הרעות ביותר של אנטישמיות מתבטאות לעתים קרובות ביציעי האצטדיונים השונים ברחבי העולם. צ’לסי לא היתה, כמובן, חריגה ממקרים אלו. אלא שבניגוד לאחרים, הם החליטו לעשות משהו בנידון”.
הרב מרגולין הדגיש כי “זה באמת מעורר השראה לראות לא רק את ההשקעה המשמעותית שנעשתה במאמץ הזה, אלא גם את המחוייבות האמיתית של צ’לסי להקשיב, לפעול ולעשות שינוי. מלמטה, מהיסוד, מחדר ההלבשה, יציע האוהדים ועד לאתר האינטרנט והרשתות החברתיות של המועדון אליהם נחשפים מיליוני אנשים. מועדון הכדורגל צ’לסי הוביל את הדרך. הם דוגמה ומופת לא רק עבור מועדוני כדורגל אחרים, אלא עבור כולם.
להעניק את הפרס הזה, בשם הארגונים היהודיים והקהילות הרבות שאנחנו מייצגים ברחבי אירופה, הוא המעט שאנו יכולים לעשות כדי להכיר בתנועה הזו לשינוי. הכוח הזה מעניק תקווה ליהודים מכל העולם שהלקחים שלמדנו מהשואה לעולם לא ישכחו, והאנטישמיות תגונה בכל מקום בו היא באה לידי ביטוי. בשם כל החברים והקהילות שלנו, אנו מוקירים ומודים לכל השותפים במועדון הכדורגל צ’לסי- הבעלים מר אברמוביץ’, היו”ר, הדירקטורים, הצוות והשחקנים על שהפכו את המאבק באנטישמיות למובן מאליו בדרך חד משמעית וחסרת הפחד”.

חבר חדש לארון הגביעים של צ’לסי (במרכז התמונה), צילום: דינה ארליך,

ברוס באק, יו”ר מועדון הכדורגל צ’לסי, שקיבל את הפרס מטעם המועדון אמר: “אנחנו גאים להיות הזוכים בפרס המלך דוד של איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA). מאז שבעל המועדון שלנו, רומן אברמוביץ’, יזם את קמפיין Say No To Antisemitism בינואר 2018, אנו מחויבים לעבוד עם ארגונים יהודיים ברמה לאומית ובינלאומית כדי לסייע בסילוק האנטישמיות מהחברה. נמשיך לרתום את מגוון הפלטפורמות הגלובליות שלנו בצ’לסי כדי להגיד לא לאנטישמיות ולהיאבק בכל שאר צורות האפליה”.

מר עבדאללה שאטילה, איש העסקים הלבנוני שעלה לכותרות ברחבי העולם כשנענה לקריאת הרב מרגולין נגד סחר בפריטי מורשת נאציים ורכש מזכרות נאציות שנמכרו במכירות פומביות בגרמניה בשווי 600,000 אירו ותרם אותן ליד ושם – ומאז תמך ביוזמות רבות למאבק באנטישמיות, חתן פרס המלך דוד של EJA לשנת 2020, ציין בטקס המרגש על כר הדשא כי: “אנטישמיות מכוונת אמנם ליהודים אך מדביקה את החברה כולה. לבורות, שנאה ושנאת זרים אין מקום בעולם שבו הגבולות נעשים יותר ויותר חסרי משמעות, שבו הערכים הם אוניברסליים ושבו יש להוקיר זהויות שונות.
אני גאה להיות כאן הערב בצ’לסי, להיות חוליה מתמשכת בשרשרת המחויבים למאבק באנטישמיות. למועדון הכדורגל של צ’לסי יש קהל אוהדים עצום. הם יכלו כמובן לבחור במסלול הקל, אך הם החליטו באופן מעורר השראה להתמודד עם הנושא חזיתית”.
https://www.israelhayom.co.il/sport/world-soccer/article/5873477

Additional Articles

Coronavirus heavily impacts French Jewish community, ZAKA buries victims

Rabbi Menachem Mendel Peretz, head of ZAKA France, alerted the Jewish community, saying that “We are counting bodies, and you are still debating the quarantine measures” 

As of Wednesday night, France reported that 11,539 people were hospitalized after testing positive for coronavirus and 1,331 people  died from the virus, including some Jewish people.

On social media, including many Facebook groups, a list of French Jews infected with the coronavirus was published and is being updated almost daily, people urging the community to pray and read tehillim for them.

In a recent statement, ZAKA claimed that many victims from the coronavirus in France are Jewish and that the organization’s volunteers are burring Jewish victims every day. Rabbi Menachem Mendel Peretz, head of ZAKA France, alerted the Jewish community, saying that “we are counting bodies, and you are still debating the quarantine measures.”
“We are in difficult times, we have a very hard job as we take care every day of the Jews who died as a result of the virus,” he added. “It is very difficult to describe the situation with what we face here every day.”
Rabbi Peretz said that important Rabbis from the community are among the victims.
“Last Saturday, Rabbi Touboul, head of the Beit Hanna and Chaya Mushka schools in Paris, some of the largest Chabad schools for girls in Europe, died suddenly,” he said.
“We worked to fulfill Rabbi Touboul’s will to be buried in Israel. We were able to reach an agreement with the Israeli Ministry of Health, we received very strict instructions on how to treat the deceased according to Jewish law and the Health Ministry guidelines in order to bury him in Israel.”
Rabbi Touboul was buried on Tuesday at the Mount of Olives Cemetery in Jerusalem.
ZAKA’s French head also added that tonight, a French aircraft will land at Ben Gurion Airport, carrying three coffins with the bodies of Jews who died in France from the coronavirus to be buried in Israel.
Among them will be Rabbi Hamou, a major rabbi and community leader of the Mekor Chaim community in Paris, who fought for his life for about a week in the hospital.
In the statement ZAKA begs the Jewish community in France, in Israel, and around the world, to stay home.
“Please, for your own benefit and for your families, apply the Ministry of Health guidelines to stay home, to stay alive,”  ZAKA said.
Actualité Juive, a major Jewish newspaper in France, asked in a recent report if the Jewish community is over-represented among those infected with the coronavirus in the country.
“There was, without any doubt, a certain skepticism in the community,” recognized the Chief Rabbi of France Haïm Korsia. “At first, people may have thought that the risk could not exist in their immediate family,” he added.
But today, the Jewish community has realized the emergency of the situation and the importance of staying at home, according to Actualité Juive.
The article was published in the JPost

סוף מר: החופשה של תלמידים יהודים מצרפת הסתיימה באירוע אנטישמי

האנטישמיות באירופה: קבוצת תלמידי בית ספר יהודי־צרפתי, שבילתה את חופשת הקיץ במלון בעיירה הקטנה טרילז’ ליד ספליט שבקרואטיה, נדהמה אתמול (שלישי) לגלות מול בית המלון “נוף” מפתיע שנוסף בשעות הלילה – צלב קרס ענק בצבע אדום שצויר על ידי אלמונים על הכיכר ועל המדרכה.לאחר שהמידע הועבר לשגרירות ישראל על ידי איגוד הקהילות היהודיות באירופה, פנה האיגוד גם למשרדי ראש הממשלה, הנשיא ושרי החוץ והפנים הקרואטים. כל הגורמים הרשמיים גינו את האירוע והביעו גילויי זעזוע והתנצלות כלפי התלמידים. המשטרה הקרואטית פתחה בחקירה.רוברט זינגר, יו”ר המרכז לאימפקט יהודי ולשעבר מנכ”ל הקונגרס היהודי העולמי, מסר: “לא מתקבל על הדעת כי חברי הקהילה היהודית של צרפת שרצו לבלות את חופשת הקיץ בקרואטיה או לחלופין בכל מקום אחר בעולם ייאלצו לחיות בתחושת פחד ובחוסר ביטחון רק בגלל זהותם היהודית. המקרה הקשה הוא הוכחה לכך שהאנטישמיות באירופה עדיין בוערת. אני קורא לכלל מנהיגי מדינות אירופה לפעול למען הגנת הקהילות היהודיות, ועל ממשלת קרואטיה באופן מיידי לקבל את הגדרת האנטישמיות הבינלאומית IHRA ולפעול למיגור התופעה”.
ח״כ יום טוב כלפון, יו”ר ועדת המשנה לזכאי השבות וקשר עם התפוצות, על המפגן האנטישמי מול תלמידים בקרואטיה: ״לאנטישמיות אין חיסון- אבל ליהודים יש בית. למגפת האנטישמיות באירופה עוד לא נמצא חיסון. ‏האנטישמים רודפים את היהודים, גם ילדים בכל מקום ואפילו בחופשתם. אבל בשונה מהעבר ליהודים יש בית, מדינה חזקה עם צבא חזק, בה היהודים יכולים להגן על עצמם. ‏אני קורא לאחינו בתפוצות בואו לארץ, לטייל, לנפוש וגם לחיות. כאן הבית שלכם”.יו”ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין, הצהיר: “הילדים התעוררו וראו צלב קרס אדום ענק, סמל הכאב והרצח ליהודים בכל מקום, שאומר בבירור – אתם לא רצויים כאן. זה הצלב הבוער, הלולאה סביב העץ ליהודים. החופשה הזאת עבור הילדים האלה תהיה עכשיו חופשה בלתי נשכחת, מהסיבות הלא נכונות. אף על פי שאני בטוח שדעותיהם של האחראים לציור צלב קרס ענקי אינן מייצגות את הרוב המכריע של הקרואטים, תקיפה זו מסמלת עדיין כאב עמוק ליהודים בכל מקום”.הרב מרגולין הוסיף: “המלחמה באנטישמיות באירופה עדיין בעיצומה. ההתקפה הזו היא תזכורת לכך שלעולם לא נוכל להרשות לעצמנו להיות שאננים ולאפשר לנגיף האנטישמיות להתפשט ללא בקרה”.

יהדות ועידת חירום נגד האנטישמיות באירופה התכנסה בפורטוגל

מנהיגי הקהילות היהודיות באירופה התכנסו אתמול בעיר פורטו שבפורטוגל ביוזמת איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) לכינוס חירום נגד האנטישמיות הגואה ביבשת, בהשתתפות נציגים מממשלות אירופה הממונים על המלחמה באנטישמיות. המשתתפים קיבלו החלטה המקדמת בברכה את תוכניות הממשלות השונות למלחמה באנטישמיות, אך הביעו דאגה עזה על הנטייה לקשר את הפעילות נגד האנטישמיות לזו נגד
הגזענות בכלל וצורות אחרות של אפליה.

לטענתם, האנטישמיות היא ייחודית. המנהיגים יצאו נגד עקרון ה”אינטרסקציונליות” הפופולרי היום וקבעו שיש מעט מאוד אמפטיה לקהילות היהודיות מצד קבוצות מותקפות אחרות, בגלל תמיכתן של אותן קהילות יהודיות בישראל. המנהיגים קראו למסודות האיחוד האירופי לקדם החלטה שתאסור על בעלי עמדות אנטישמיות לכהן בתפקידים רשמיים במוסדות האיחוד.

“אנו מחויבים למדינת ישראל תחת כל ממשלה נבחרת ומתפללים להגברת הלכידות החברתית בארץ. קוראים לפוליטיקאים הישראלים לזכור שלהחלטות אפילו להצהרות על אפליית מיעוטים בישראל השלכות חמורות על חיי יהודים באירופה”, ציינו המנהיגים. יו”ר איגוד הארגונים היהודיים, הרב מנחם מרגולין, אמר כי מנהיגי הקהילות הפועלים נגד האנטישמיות אינם זוכים לשיתוף פעולה מצד הפוליטיקאים במדינות השונות ועליהם להתאחד בפעילותם. המנהיגים דורשים מהאיחוד גם פעילות מתואמת למלחמה בהכחשת השואה.

סגן הנשיא לענייני קידום חיי האזרחים באירופה של נציבות האיחוד האירופי, מרגריטיס שינאס, אמר כי יישום תוכנית הפעולה האירופית מתקדם, אך עדיין 38% מהיהודים ביבשת הודיעו על רצונם לעזוב אותה. הנציבות מטילה על כל הממשלות את האחריות ליישום תוכנית המלחמה באנטישמיות לצד בנייתם של החיים היהודיים באירופה. 19 מדינות באירופה פרסמו עד כה תוכנית למלחמה באנטישמיות.

במהלך הכינוס הוקרנה הודעת וידיאו מוקלטת של עמיחי שיקלי, שר התפוצות והמאבק באנטישמיות והשר לשוויון חברתי, שבה התייחס שיקלי לחשיבות המלחמה באנטישמיות. הכינוס נערך גם כמחווה של הזדהות עם קהילת יהודי פורטו, שנמצאת במשבר קשה ביחסיה עם השלטון הפורטוגלי מאז מרץ בשנה שעברה, כאשר הואשמה בהנפקה בלתי חוקית של אישורים לצורך קבלת אזרחות פורטוגלית לישראלים רבים, ובין
היתר לאוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ’.

נשיא הקהילה בפורטו, גבריאל סנדרוביץ’, אמר ל”מעריב” כי הנתק עם השלטונות נמשך עד היום.תומר אלדובי, מייסד הפורום למאבק
נגד אנטישמיות ברשת, מסר כי בתקופת מגפת הקורונה ומאז תחילת המלחמה שפרצה באוקראינה, בעקבות הפלישה שלהצבא הרוסי, יש עלייה ניכרת בפוסטים אנטישמיים.

Read more https://www.maariv.co.il/amp/jewishism/Article-1007159

EUROPEAN JEWISH ASSOCIATION IN EUROPE-WIDE CAMPAIGN TO HOUSE JEWISH REFUGEES FROM UKRAINE

Initiatives connects fleeing Ukrainian Jews with Jewish homes across the continent for temporary shelter. Association is also providing pick up of clothing.
As the war in Ukraine enters a second week, Europe is witnessing a huge influx of refugees fleeing Ukraine towards the West. Naturally many Ukrainian Jews are included in this surge to safety.
The Brussels-based European Jewish Association (EJA), representing hundreds of communities across the continent, has launched a Europe-wide campaign to temporarily provide homes, food and clothing to hundreds of Jewish families whose lives have been torn-apart and up-ended by the conflict in Ukraine.
The appeal has gone out to Jewish Communities from Lisbon to Lublin, Bucharest to Bordeaux and everywhere in between.
Speaking after launching the campaign, EJA Chairman Rabbi Menachem Margolin said,
“The history of the Jewish people is one of displacement, either because of pogrom or war. We are only too aware of what it means to be forced to up-and-leave at a moment’s notice. In almost every one of our communities you will hear such stories. From generations ago from Spain or Galicia, from the war, to emigrating to Israel. I say this because we are especially attuned to these catastrophes. And because we are so attuned, we are pre-programmed to help our Jewish neighbours, just as we always have.
“I have faith that this campaign will deliver. Since the war started Jews from all over Europe have been getting in touch with us to see what can be done to help their Ukrainian Jewish brothers and sisters in need. We are providing them with the vehicle to do just that, by offering shelter, food and clothing to those who left in a hurry, often with nothing but the clothes on their backs.”
Additional Communities
United Kingdom
Ukraine
Turkey
Schweiz
Switzerland
Sweden
Spain
Slovenia
Slovakia
Serbia
Russia